Slider
  • JustGoo Corona bulletin

    Alle trainingen bij JustGoo tot en met 6 april 2020 afgelast ! Op dinsdag 31 maart wordt door het kabinet bekend gemaakt of deze maatregelen zullen worden verlengd. Op basis van die maatregelen zullen wij verdere informatie op deze site verstrekken.

    Probeer in beweging te blijven, maar ga alleen individueel, of hooguit met z'n tweeën hardlopen of wandelen. Dit om zo weinig mogelijk besmetting te veroorzaken of om zelf niet besmet te raken. Hou altijd minstens 1.5 meter afstand van andere personen.

    Heel veel is er over ons heen gekomen en helaas zullen we nog tot en met mei niet meer samen kunnen hardlopen of wandelen. Hopelijk komen we allemaal gezond en wel door deze periode heen en kunnen we de trainingen komende zomer weer oppakken. Als het weer zover is zullen we met een aangepast trainings programma voor alle hardloop niveau's beginnen. 

    Roland en Yvonne

    74780a19-ad0c-46bd-8bf6-8c14021fa28b.jpg 

    • Korting van 50 % op contributie voor de maanden april en mei 2020
    Tot 6 april a.s. mag er bij JustGoo niet gezamenlijk worden getraind. Op dinsdag 31 maart zal het kabinet beslissen over een eventuele verlenging van deze maatregel. Om die reden zullen we voor de komende maanden april en mei een korting van 50 % op de contributie van de leden verlenen.
    De contributie stopzetten is onmogelijk omdat dit het voortbestaan van JustGoo rechtstreeks zou bedreigen. Met deze kortingsactie willen we iedereen graag tegemoet komen, en hopen we op jullie solidariteit om deze moeilijke periode te overbruggen. We weten dat naast het hardlopen bij JustGoo, ook andere zaken als gezelligheid en onderlinge verbondenheid voor heel veel leden van toegevoegde waarde zijn. Hoe spijtig zou het zijn als dit allemaal zou wegvallen. We moeten deze nare periode overbruggen, maar vooral ook daarná samen de draad weer kunnen oppakken. 
    Mochten de trainingen ná mei 2020 ook nog geen doorgang kunnen vinden, dan zullen we ons opnieuw over het vervolg beraden. Hopelijk kunnen we in de loop van mei, op basis van de richtlijnen van de overheid, hierover uitsluitsel geven.
     
    • Blijf bewegen 

    In rap tempo komen er nieuwe inzichten en komt er informatie over het virus en de verspreiding ervan. Daarom hecht JustGoo er aan om de richtlijnen en adviezen te volgen van de officiële bonden zoals de Atletiekunie en NOC/NSF. Ook leggen we ons oor te luisteren bij het RIVM

    Deze tips en adviezen kun je nalezen op:
    https://www.hardlopen.nl/artikelen/training/alles-wat-je-moet-weten-over-corona-en-hardlopen

    https://www.hardlopen.nl/artikelen/training/hoe-blijf-je-in-vorm

    In ieder geval blijft het van groot belang om sociale distantie te houden. Hou minstens anderhalve meter afstand van elkaar.

    Hardlopen kan/mag, maar wel individueel !   

    We begrijpen dat het niet eenvoudig is om daarvoor in je eentje de motivatie te vinden. Je bent immers gewend om er samen met je loopmaatjes, onder begeleiding van een van onze trainers, op uit te trekken met die altijd weer zo gezellige nazit. Misschien helpt het om vast te houden aan de structuur van de trainingstijden die in je wekelijkse ritme zitten ingebakken. Je zou elkaar langs digitale weg daarbij kunnen stimuleren (WhatsApp, Strava e.d.).

    Een andere bruikbare tip is de “ochtendgymnastiek” van Nederland in beweging die iedere ochtend op tv is te zien bij omroep MAX . Dit is de link naar deze warming-up van de dag:

    https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv/nederland-in-beweging/nederland-in-beweging/POW_04558538/   

    • StartRunning

    In ieder geval tot en met 6 april 2020, maar wellicht tot 1 juni 2020, mag niet gezamenlijk worden getraind. Op 31 maart ontstaat daar meer duidelijkheid over. We zullen alle StartRunners zo snel mogelijk over het vervolg informeren. We raden aan om niet zelf met het schema, dat je bij de eerste training hebt gekregen, te starten. Beter is het om te gaan wandelen. Dit omdat de begeleiding met een goede warming-up en cooling-down zeker bij beginners erg belangrijk is. Hiermee voorkom je ongewenste blessures. 

Ledennieuws

Trainingsoverzichten

Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief
Please wait