Hardlopen en wandelen
bij JustGoo
Arrow
Arrow
Slider

Hier vind je de interval training van week 3 : 18 januari 2021  t/m 24 januari 2021. 

Ivm de corona maatregelen is het nu alleen mogelijk individueel of in een groepje van maximaal 2 personen te rennen of te wandelen. Ziehier de wekelijkse intervaltraining die je in je trainingsprogramma kunt uitvoeren

Doel : Onderhouden van conditie, uithoudingsvermogen, verhogen weerstand, tempo vastheid, kracht
Inhoud trainingen : Training op basis van de hieronder genoemde niveau indeling
Niveau indeling : basis: de duurloop die je in het weekend bij JustGoo gewend bent te doen
A = sportief wandelen
B = 30 minuten
C = 45 minuten
D = 60 minuten
E = 75 minuten en langer
Snelheid : Variabel, wat je aankunt, wat je wilt, hoe je je voelt, liefst iets sneller dan praattempo 
Periode : Week 3 van 2021
Trainingslocatie :

Loop van thuis uit of vanuit een zelf gekozen locatie, loop altijd met 1,5 meter afstand ten opzichte van medelopers en tegenliggers

Trainingsdag en tijd :

Kies bij voorkeur voor de dag en tijd waarop je gewend bent te trainen!

Dag Dinsdag of woensdag vrijdag, zaterdag of zondag
  Interval training Duurloop
  Warming up Warming up
 

Begin met dribbelen en maak je spieren rustig los. Doe vervolgens een variatie aan w-u oefeningen zoals je gewend bent in de trainingen bij JustGoo. Doe ook enige Steigerungen omdat je voor de training van deze week echt goed moet zijn opgewarmd!

Begin met dribbelen en maak je spieren rustig los. Doe vervolgens een variatie aan w-u oefeningen zoals je gewend bent in de trainingen bij JustGoo
     
  Kern: tempo: wandelen/ dribbelen Kern: heel rustig, hou je hartslag laag
Niveau A

Wandeltraining:

Stevige wandeling van 2 uur. Loop rustig in en na 15 minuten versnel je 5 minuten tot een snelheid waarin je niet harder kunt. Dan weer 15 minuten rustig tempo etc. Maak in dit ritme de twee uur vol!

Wandeling van 1 uur 30 minuten, pittig tempo!
Niveau B

Interval hardloop training: Pyramide loop

1,2,3,4,3,2,1 minuten hardlopen met steeds 2 minuten wandelpauze.

duurloop 30 a 45 minuten
Niveau C

Interval hardloop training: Pyramide loop

1,2,3,4,3,2,1 minuten hardlopen met steeds 1 minuut wandelpauze.

duurloop 45 a 60 minuten
Niveau D  Interval hardloop training: Pyramide loop

1,2,3,4,5,4,3,2,1 minuten hardlopen met steeds 1 minuut wandelpauze.

duurloop 60 a 75 minuten
Niveau E  Interval hardloop training: Pyramide loop

1,2,3,4,5,4,3,2,1 minuten hardlopen met steeds 1 minuut wandelpauze.

duurloop 75 minuten en langer
     
  Cooling down Cooling down
 
  • rustig uitlopen of wandelen, 5 a 10 minuten
  • diverse rek en strek oefeningen, beenspieren, rompspieren, armspieren. Voer alle oefeningen statisch uit. Niet verend rekken dus!
  • rustig uitlopen of wandelen, 5 a 10 minuten
  • diverse rek en strek oefeningen, beenspieren, rompspieren, armspieren. Voer alle oefeningen statisch uit. Niet verend rekken dus!

 

Ledennieuws

Trainingsoverzichten

Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief
Please wait