Hardlopen en wandelen
bij JustGoo
Arrow
Arrow
Slider

Hier vind je de interval training van week 43: 19 oktober t/m 15 oktober  2020. 

Ivm de corona maatregelen is het nu alleen mogelijk individueel of in een groepje van maximaal 4 personen te rennen of te wandelen. Ziehier de wekelijkse intervaltraining die je in je trainingsprogramma kunt uitvoeren

Doel : Onderhouden van conditie, uithoudingsvermogen, verhogen weerstand, tempo vastheid. 
Inhoud trainingen : Training op basis van de hieronder genoemde niveau indeling
Niveau indeling : basis: de duurloop die je in het weekend bij JustGoo gewend bent te doen
A = Alleen wandelen
B = 30 minuten
C = 45 minuten
D = 60 minuten
E = 75 minuten en langer
Snelheid : Variabel, wat je aankunt, wat je wilt, hoe je je voelt, liefst iets sneller dan praattempo 
Periode : Week 43, van maandag 19 oktober tot en met zondag 25 oktober 2020
Trainingslocatie :

Loop van thuis uit of vanuit een zelf gekozen locatie, loop altijd met 1,5 meter afstand ten opzichte van medelopers en tegenliggers

Trainingsdag en tijd :

Kies bij voorkeur voor de dag en tijd waarop je gewend bent te trainen!

Dag Dinsdag of woensdag vrijdag, zaterdag of zondag
  Interval training Duurloop
  Warming up Warming up
  Begin met dribbelen en maak je spieren rustig los. Doe vervolgens een variatie aan w-u oefeningen zoals je gewend bent in de trainingen bij JustGoo Begin met dribbelen en maak je spieren rustig los. Doe vervolgens een variatie aan w-u oefeningen zoals je gewend bent in de trainingen bij JustGoo
     
  Kern: tempo: wandelen/ dribbelen Kern: heel rustig, hou je hartslag laag
Niveau A Een wandeling van anderhalf uur. Na de warming -up wandel je 15 minuten in een stevig tempo, dan 5 minuten rustig aan. Maak het anderhalf uur vol een wandeling van 1 uur 30 minuten, pittig tempo, om de 30 min. korte adempauze
Niveau B

Intervaltraining: aflopende reeks

3,2,1 minuten hardlopen met 1 minuut wandelpauze

2 series met 3 minuten pauze tussen de 2 series

duurloop 30 a 45 minuten
Niveau C  Intervaltraining: aflopende reeks

4,3,2,1 minuten hardlopen met 1 minuut wandelpauze

2 series met 3 minuten pauze tussen de 2 series

duurloop 45 a 60 minuten
Niveau D  Intervaltraining: aflopende reeks

5,4,3,2,1 minuten hardlopen met 1 minuut wandelpauze

2 series met 3 minuten pauze tussen de 2 series

duurloop 60 a 75 minuten
Niveau E

Intervaltraining: aflopende reeks

5,4,3,2,1 minuten hardlopen met 1 minuut wandelpauze

2 series met 3 minuten pauze tussen de 2 series

duurloop 75 minuten en langer
     
  Cooling down Cooling down
 
  • rustig uitlopen of wandelen, 5 a 10 minuten
  • diverse rek en strek oefeningen, beenspieren, rompspieren, armspieren. Voer alle oefeningen statisch uit. Niet verend rekken dus!
  • rustig uitlopen of wandelen, 5 a 10 minuten
  • diverse rek en strek oefeningen, beenspieren, rompspieren, armspieren. Voer alle oefeningen statisch uit. Niet verend rekken dus!

 

Ledennieuws

Trainingsoverzichten

Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief
Please wait